onsdag 12 augusti 2009

Nya tag!

Nu är jag inne på tredje dagen på jobbet och livet börjar så sakteliga återvända till det normala. Efter att i sex veckor inte ätit lchf är vi nu på gång igen. Köpte Skaldemans GI-noll kokbok med massa läckra recept. Gjorde t ex en svampomelett i måndags med mängder av färska kryddor och spenat samt champinjoner. Hur gott som helst! Recept kommer kanske senare när jag har lite mer tid...
Igår gjorde jag biffar på 1,7 kg köttfärs. Kryddade med vitlök, lök, oregano, salt och svartpeppar. Hade i 3 ägg, vilket är för lite, men jag hade inte fler hemma just då. I med creme fraiche och grädde för att få till en bra smet. Blev middag till mig igår + fem matlådor. Gjorde otroligt god sås på skyn med hjälp av grädde, cf, lite buljong och soltorkad tomat.

Känner mig verkligen på gång nu, även om jag har lite ont i huvudet nu när kroppen återigen vant sig vid snabb energi men jag vet ju att det är på övergående.

Jag funderar på om lchf har gjort saker med min hud. Jag brukar bränna mig varenda sommar bara jag visar mig i solen. Den här sommaren har jag gått i linne varenda solig dag (mest för att slippa få bonnabränna eftersom min klänning jag ska ha på bröllopet på lördag har väldigt kort ärm) och inte bränt mig en enda gång. Jag har dessutom blivit lite brun! Jag brukar bara bli rosa...

2 kommentarer:

  1. Det är bra nya tag

    SvaraRadera
  2. Oh, vilken bra blogg att följa och samtidigt få en massa goda receptideer att prova:-)

    Har slarvat rejält i sommar och vågen pekade snabbt uppåt, men nu ska jag verkligen ta tag i detta igen:-)

    Ha en bra dag:-)

    SvaraRadera

Tack för titten:)