onsdag 18 mars 2009

Äntligen!

Idag tog jag det stora steget. Eller ja, det är snarare en trappa. Jag gick ner till jobbets gym, svidade om i omklädningsrummet och gick lös på löparbandet. Nästan 2,5 km tog jag mig på 22 minuter, inräknat uppvärmining och nedvarvning. Ingen världsmästartid direkt, men jag är sjukt nöjd med mig själv. Bara att jag gjorde det! Passade även på att göra 20 sit-ups på träningsbollen. NÅgonstans ska man u börja. Nu ska jag bara fortsätta också, en gång är ju ingen gång... I höstas tränade jag två gånger i veckan där nere men sen blev vi sjuka och det ena med det tredje så nu är det väl typ 6 månader sen sist...

2 kommentarer:

  1. Strunt samma, världsmästartideller ej? Huvudsaken är att du är nöjd! Det är ju detta med att komma igång men våren är i antågande och det är lite lättare att sparka igång sig själv när solen skiner ute. Själv utmanar jag mig med plankan och försöker promenera så mycket det bara går.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Tjooohoo ! Härligt ! Tack för dina ord ,here we come ;)
    Bittan

    SvaraRadera

Tack för titten:)