söndag 7 juni 2009

En kalasande helg...

Gick hårt ut i fredags med att åka på examen för min lillasyster som numera är sjukgymnast. Åt lunch på grekisk restaurang vilket gick jättebra! Åt kyklingsouvlaki med grönsallad, drack vatten till. Mums! På kvällen åt vi jordnötsmarinerade kycklingspett och sallad till det. Jag drack vitt vin till, å skålade med syster i champagne:)

Igår hade vi umgänge med vårt familjehemsbarns mamma och släktingar. Vi bjöd på sill och potatis, orkade inte ta någon diskussion med dessa människor. Det var vansinnigt gott! Gammelmormorn hade med sig jordgubbstårta som vi åt till fikat. Middag orkade jag nästan ingen, åt lite sillbitar och creme fraiche bara.

Idag har jag ätit mina ägg till frukost, som vanligt. Åt bratwurst till lunch, utan bröd :) Fast sen åt jag en glass till mellanmål, inte så vidare värst bra kanske... Tror jag ska göra några slags biffar till middag, förhoppningsvis blir det lite över tills imorgon så jag har lunch också.

Det värsta kommer bli att Jimmy inte ska äta middag hemma på måndag och tisdag, jag är sjukt dålig på att laga mat till mig själv, ligger risigt till för att bli köpemat...

1 kommentar:

  1. Den heter egentligen "Den godaste gubbröran" i kokboken, finns på sid 53.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för titten:)