lördag 24 januari 2009

Det gick sådär...

Bion gick bra. Åt några popcorn och drack cola light. Cola light är inte ens gott kunde jag konstatera, jag som typ levt på det i flera år...

Restaurangen gick lite sämre. Valde bort stripsen till hamburgaren och fick sallad och coleslaw istället. Plockade bort översta brödet på hamurgaren men det undre satt liksom fast med dressingen och allt så det fick sitta kvar. Sen åt vi efterrätt. Fan också. Jag kunde inte stå emot när alla andra åt. Så jag åt en chokladkaka med grädde. Skippade iaf glassen som var till, men ändå.

Så nu är jag helt övertygad om att den här veckan på sin höjd kommer att gå ihop sig, kommer inte bli nån minskning. Jäkla skit! Vi ska ha middagsgäster imorgon. Som ska få trerätters middag men enbart på lchf-kost. Men ändå, det kommer bli mycket mat...

Dessutom har jag blivit sjuk under dagen, hostar så man tror att lungorna ska hoppa ut och ont i halsen. Jippi...

Allt Flyter var iaf en ganska så söt och lite smårolig film:-)

3 kommentarer:

  1. Ta de inte så hårt, imorgon är en ny dag och nya tag. Ibland har man dåliga dagar el dagar då de inte går som de ska, men man får tänka på att inte göra de till en vanna att ha dåliga dagar. Kämpa på så ska du se att de kommer gå.

    SvaraRadera
  2. Men du, världen går inte under för lite chokladkaka. Du måste kunna få unna dig lite om du känner att du vill det. Jag tror vågen visar minus i alla fall. Tänk på hur du äter övriga dagar, då sabbar inte en fuskdag så mycket. Det är skillnad om man fuskar varje dag (som jag gör ;-))

    SvaraRadera
  3. Var inte så hård mot dej själv! Du gjorde ju jättemycket bra - valde bort stips, hälften av brödet till burgaren, cola light i stället för vanlig cola osv... Sedan tror jag att man då och då behöver en "paus" från sin viktkamp, och då ska man tillåta sig att äta gott utan dåligt samvete efteråt. Så fokusera på alla rätt du gjorde, även om det inte blev 100 procent som du tänkt dej så kom du nära. Och kanske var det orimligt krav du satte upp på dig själv, att du skulle vara den enda som avstod från en efterrätt?

    SvaraRadera

Tack för titten:)