måndag 5 januari 2009

Huvudvärk

Tror jag åkt på sockerabstinens. Eller nåt. Har verkligen sjukt ont i huvudet. Det har ju konsumerats socker i stora lass sista veckorna så det kanske är det... Känner mig iaf duktig idag, brukar ju alltid vara så första dagarna... Tackade nej till både pepparkaka och muffins på jobbet. Jag fattar inte hur alla på mitt jobb kan hålla sig så smala och fina, dom äter massa fikabröd och sånt hela tiden. Men dom har väl en massa motionstid som jag inte har för ingen av dom har ju några barn hemma...
Fast vad jag läste ang GI så är det kosten som är avgörande för om man går ner i vikt, motionen behövs inte för själva viktminskningen men självklart för att bygga muskler och ha en bra kondition.

Jag har testat att äta GI en gång tidigare. Inledde med det som GI-viktkoll kallar Rivstart. Jag blev jättesjuk. Fick så ont i magen att vi fick åka till akuten. Där blev det gastroskopi och hela faderullan. Men dom hittade inget fel. Om det hade med kosten att göra eller om det bara var ett sammanträffande vet jag inte. Men jag tänker ändå ta det lungt med saker som jag av erfarenhet vet att min mage inte riktigt gillar, som typ paprika och rå lök.

Så, vad har jag då petat i mig idag? Jag har fortfarande inga böcker om GI så jag har inte stenkoll på vad som gäller, försöker fuska mig fram så länge.

Frukost: En kopp te med mjölk, två hackade kokta ägg (försov mig lite så jag hann inte fixa till nåt mer ordentligt)
Lunch: Kebabsallad, utan ananas, majs och bröd
Middag: Tacos, med färs, gurka, sallad och tomat. Inga nachos eller tortillas, ingen sås och varken majs eller ananas.

Snart är det dags för lite kvällste med en bit mörk choklad och så ska jag nog äta en bit på mögelosten som blev kvar igår.

Kul att det är några som läser, är nog bra att ha några som är "efter mig" så jag inte ballar ur om ett par veckor...

1 kommentar:

  1. Trist med huvudvärken men det brukar vara sviterna efter dumpat sockerintag. Häng i och det släpper helt! Helt klart värt det när det släpper sen!

    Jag borde väl sparka igång lite mer på allvar nu också. Har haft lite potatisrätter efter jul/nyår som jag satt i mig. Nu kommer vardagen och det brukar vara lite lättare till ordning.

    Kör du strikt GI? Själv börjar jag med att plocka bort det vita. Köra något strikt funkar aldrig för mig. Då ballar jag ur redan innan jag börjat ;-)

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för titten:)