söndag 18 januari 2009

En sån dag!!

Idag mår jag riktigt riktigt bra! Har sovit gott inatt, tror att jag dessutom sovit hela natten för jag kan inte minnas att jag varit upp eller att något barn knött ner sig hos mig heller. Ljuvligt!!

Åt kokt ägg, bacon och te till frukost.
Till lunch åt vi biffar gjorda på färs, ägg och grädde. Improviserade ihop en sås på skyn i pannan, mjölk och creme fraiche. Smaksatte med lite basilika och kalvfond. Supergott!! Åt grönsallad och gårdagens cole slaw till.

Sen kom prövningen. Vi åkte till A6 och Ikea. Både jag och Jimmy insåg att vi inte druckit något kaffe under dagen och att huvudet var i stort behov av koffein. Så vi fikade. Jimmy började ladda för en cheesecake men när jag påminde honom om hur mycket fet mat han ätit innan idag och att det kanske inte var läge att bjuda kroppen på så mycket kolhydrater i det läget. Så vi tog varsin kaffe och en 10g (alltså en sån där pytteliten) 70% chokladbit. Jag är så nöjd med mig själv, hur lätt hade det inte varit att äta ett wienerbröd istället egentligen? Men jag vill verkligen bli av med mitt sötsug nu så jag ska jädrar inte ge mig!

Nu har vi just ätit en lite sen men ack så god middag bestående av kallrökt lax, avokado och romröra med röd rom, creme fraiche, rödlök och dill.

På A6 finns Kahls Kaffe och te bod så vi var inne och införskaffade massa nya teer. Vi köpte Sencha Lime (min klara favorit), Roiboos Citron, Kärlekste (Jakobs favorit) och Göta Kanal. Den sistnämnda hade vi aldrig druckit tidigare, emn man måste ju våga vidga sina vyer. Sitter med en kopp just nu och försöker bestämma mig för vad jag tycker...

1 kommentar:

  1. Åh, en till teälskare! Jag har för mig att göta kanal är rätt gott. :) Sencha Lime har jag aldrig smakat, är det grönt te? Min stora favorit är choklad med vispad grädde, godisgris som jag är. Men den är ljuvlig.
    Ja, det känns lite jobbigt att "outa" men samtidigt tror jag det skulle vara bra för viktnedgången... hmmm...

    SvaraRadera

Tack för titten:)