torsdag 22 januari 2009

Konferens...

Tja, det gick väl sisådär med ätandet under konferensen... Till lunch fick vi nån slgas gryta som såg ut som nåt man eventuellt ätit tidigare och fått upp... Det var kött och potatis blandat i en röra. Gick liksom inte att avgöra vad som var vad och eftersom det liksom var det som bjöds så var jag ju tvungen att äta, kuunde ju inte gärna gå hungrig hela dagen. Det serverades INGEN sallad till, blott fyra skivor inlagd gurka!!! Helt absurt!

Middagen intogs på fin restaurang, hängmörad biff med bearnaissås och grönsaker. Perfekt! Klyftpotatis i en skål brevid så den behövde jag inte äta:-) Dock blev det en färsk-öl som tillverkades på bryggeriet där resaturangen låg. Sen kunde jag inte motstå att ta en Irish Coffé, min stora last i livet. Men ack så gott!

Frukost "buffén" var inte mycket att ha. Jag åt några skivor ost, några skivor skinka och ett ägg. Jaja, alltid nåt.

Till lunch blev det panerad spätta. Hoppade potatisen och försökte peta bort en del panering. Åt mycket sallad och en del kall sås.

I eftermiddag var svärmor här och firade Jimmy. Han försökte sig på en dessert med mörk choklad som smältes i grädde, vispades till "fluff", i med vispad äggvita och hackad mandel. Ganska så lågt GI iaf. Tyvärr skar den sig lite, men god var den.

Middag blev biff med sallad.

Vill inte väga mig imorgon, ska vara superkoncentrerad under helgen så att måndagen åtminstone inte visar några uppåtsiffror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för titten:)