lördag 31 januari 2009

Fest...

Det var en mycket trevlig fest igår. Vi var sju pers i en inte så jättestor trea så det var lite lagom trångt.
Vi fick Flygande Jakob till middag. Med ris, banan och hela kittet. Åt ingen jätteportion eftersom jag sällan är så värst hungrig nuförtiden och kompletterade med mycket sallad. Drack vitt vin till. Tål inte rött vin, annars är det ju mycket bättre ur kolhydratsynvinkel. Till efterrätt fick vi marängsviss och päronkonjak till kaffet. Åt efterrätten men inte heller där så jättemycket, det smakar väldigt sött.
Dock blev det ju en hel del mat som jag egentligen inte "borde" ätit egentligen.

Men samtidigt så får jag ändå inse att jag inte kan leva ett liv där jag måste specialbeställa mat till varje tillställning jag ska på... Men jag tycker ändå att jag har en mycket större medvetenhet kring mitt ätande nu och jag fuskar aldrig i vardagen. Jag kan styra mitt ätande på ett helt annat sätt, har inga problem att passera godisavdelningen i affären osv. Jag dricker i stort sett ingen läsk, tycker det är alldeles för sött och att lightläsken smakar jättekonstigt. Det är helt otroligt att se mig själv skriva detta då jag varkligen varit en läsk-addict tidigare...

3 kommentarer:

  1. Du tänker, och det är jättebra ! medvetna val om vad man äter,väljer kanske det minst dåliga av allternativen som bjuds...och jag tror ändå att man måste tillåta sig nångång att få "vara med" .Ögat ,tanken och sist magen ska bli mätt...Känner själv att jag äter mer med ögonen nu,vilket är bra !
    Ha en fin dag/

    SvaraRadera
  2. Hej! kul att du hittat till mig och gillar att läsa min blogg :-) Nu kommer jag nog titta in till dig fler gånger också :-)

    SvaraRadera
  3. Fyfarao vad duktig du är, och vet du, jag blir jätte inspirerad av det du skriver... Kanske ska damma av min egoblogg (ego=vikt :) och komma igång igen.. Behöver tappa si sådär en tio femton kilo, och inte blir det lättara med åren :S...
    //Solstyrka till dig

    SvaraRadera

Tack för titten:)