onsdag 7 januari 2009

Farmor...

Idag har det mestadels gått bra. Har jobbat en massa, är sjukt mycket att göra, plus att alla är så glada att jag är tillbaka så dom ringer i ett och har 1000 frågor typ. Men mycket att göra gör ju att jag inte hinner fundera på om jag är hungrig eller sugen eller så:-)

Till frukost idag blev det 1 ägg, 1 avokado och några skivor salami.

Lunchen blev grekisk youghurt (vet att man inte ska äta mejeriprodukter, men den är ändå 10%-ig och har ett sånt där fett-ratio på ca 1,5) med linfrö, pumpakärnor och solroskärnor på.

Middag blev lövbiff, ihoprullad med creme bonjour i med gräddsås och sallad med gurka och frön.

Sen kom utmaningen. Jag åkte med min mamma och pappa till min farmor. Det bjöds först på macka. Hade "tur" så på halva smörgåsen var det räkor så den fick brorsan äta upp. Sen åt jag min favoritkaka, en smal bit kolasnitt, och en pepparkaka. Lämnade övriga fem kaksorter kvar. Sen kom stöten. Farmor glider in med en tårta. Men vad ska man göra? Jag skar så nära kanten jag bara kunde och åt en liiiten bit. Farmor försökte få i mig mer hela tiden men jag sa att jag var så mätt. Då langade hon fram skumtomtar också. Men jag stod emot:) Så helt lyckad har ju inte dagen varit, men samtidigt så kan man ju inte säga nej ibland, farmor är liksom 84 år så man får gilla läget helt enkelt. Tycker ändå att jag nog gjorde det bästa av situationen.

2 kommentarer:

  1. Det tycker jag också... Just när det gäller de äldre är det svårt. En sak med mamma, men mormor - tja. De tillhör ju en annan generation och har en annan syn på saken! Tycker du gjorde det jättebra!

    SvaraRadera
  2. Jag är av den tanken att man måst eunna sig lite då och då istället för att drastiskt sluta helt. Det brukar komma tillbaka som en käftsmäll och man vräker i sig *talar av egen erfarenhet ;-)*

    Du gjorde det bästa av situationen, det är inget fel med det. Hellre lite gott än allting.

    Kram!

    SvaraRadera

Tack för titten:)