tisdag 6 januari 2009

GI=0

Fick ett mail av en kompis idag med en massa tips om GI=noll. Grymt mycket man inte får äta... När jag var med i GI viktkoll var det mycket mer man fick äta... Jaja, idag har det ändå blivit lite si och så med maten eftersom vi ägnat typ 9 timmar åt ommöblering i olika rum.

Frukost: Äggröra med ett par skivor salami, en kopp te med en liten skvätt mjölk.

Mellanmål: Kaffe och en skiva blåmögelost.

Lunch: Nutrilettbar med ramlösa. Inte GI alls, jag vet. Men det andra valet var korv och makaroner liksom...

Middag: Rotsaker i ugn med beasås och fläskkotlett. Trodde att man fick äta typ morot och sånt, för det fick man förra gången jag testade. Men inte enligt den här hårda metoden som jag ska läsa på om tydligen. Drack ett glas vin också...

Kvällgott: Ett halvt glas vin och två skivor brie.

Var bara tvungen att ställa mig på vågen i morse, och det var trevligt:-) DOck vet jag ju att det abra är vätska som man kan tappa så snabbt, men ändå:-) -1,1 kg sen igår morse. Får se hur det blir tills på lördag, får ta invägningen då eftersom vi åker till Lindvallen tidigt som tusan på söndag så oddsen at jag kommer ihåg att väga mig då är skyhöga...

3 kommentarer:

  1. Hallojsan. Nu har jag hittat hit också! :-)

    Har lovat migsjälv ett icke-bantar-år, men för det så skadar det inte att äta för att må bra! Och det gör man med GI!

    Gi-noll vette tusan, läste skaldemans bok med glimten i ögat. Men det ska bli intressant att höra vad du tycker om den!

    / Sara

    SvaraRadera
  2. Skaldemans bok är ren LCHF, det passade inte mig alls. Hade ont i magen varje dag så för min del blev det för mycket fett. Dessutom är det enbart 5 % kolhydrater som ska hållas och det tycker jag är för strikt. Lite gotti vill jag ha ;-)

    Ang mitt recept så kan man säkert prova med något annat som man tycker bättre om. Jag gillar ju broccoli så för mig är det inga problem men det är väl inte helt fel att prova med spenat? Gör en mindre sats och prova, detta var för 4 pers (hade jag visst glömt att skriva ut, måste ändra direkt)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Råa morötter borde inte vara nåt problem men tillagade då har de högt gi.

    Vad duktig du är som sparkat igång!
    Jag har bara kommit mig så långt ännu att jag registrerat mig på viktklubben och än så länge håller jag mig inom ramarna:-) sen då jag fått mera koll på mitt intag så kanske jag går över till mera GI-inriktat igen för det mår man i längden bra av:-)
    Fortsätt så vännen:-)

    SvaraRadera

Tack för titten:)