måndag 23 februari 2009

Att Baka!

Jag älskar att baka! Det är så in i norden kul. Idag har Alma & jag bakat bullar som vi ska göra semlor av imorgon. (kunde inte bestämma mig för hur man stavar semmelbullar/semlabullar/semlebullar eller vad det kan heta, så jag vände på orden istället). Det var så kul. Att få använda min fina rosa kenwood och göra len och fin deg... Vi formade fina bullar, vissa mer släta (mina) vissa lite knöliga (Almas) och vissa rätt så platta och spretiga (E:s eftersom han vaknade när vi höll på). Det doftade underbart i hela köket när dom gräddades. E snöt åt sig en och började äta. Tog den från honom. Sen kunde jag inte låta bli att lukta på den. Ljuvligt!! Förhoppningsvis kan man inte sniffa i sig kolhydrater, för då ligger jag risigt till;-)


Kan ärligt säga att detta är det enda jag kan komma på att jag saknar med att äta lchf så är det att baka. Nu kan man ju visserligen baka ändå, men då måste jag ha det i frysen sen och då är det lätt hänt att man trillar dit en sen kväll... Får kanske erbjuda mig att baka fredagsfika nångång till jobbet...


Fina bullar blev det iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för titten:)