onsdag 4 februari 2009

Lite bättre nu

För min make föreslog lite shopping på eftermiddagen. Åkte hem lite tidigare från jobbet eftersom jag har jobbat på så bra så jag faktiskt har det ganska så tomt just nu. Sen åkte vi in till stan. Shoppade loss på polarn & pyret och det kan man ju inte undgå att bli lite gladare av:-) Jimmy shoppade kostym till begravningen men jag hittade inget jag ville ha. Hittade en jättefin tunika men orkade inte prova den. Av två anledningar. Den första är att alla barnen var med och klockan började bli mycket. Den andra är att jag verkligen tyckte att den var jättefin och skulle bli så besviken när den inte passade. Så bättre att inte prova alls då.

Middag blev det på IKEA. Barnen åt pannkakor, jag åt gravad lax med hovmästarsås men hoppade potatisen. Jimmy åt laxsallad. Skönt att man faktiskt vågar sig på att äta ute ibland och att det oftast går att lösa på ett smidigt sätt. Imorgon ska vi äta på MAX, vi ska till Busfabriken hela familjen. Har för mig att MAX har en Low-Carb-burgare utan bröd. I värsta fall kan man äta deras GI-burgare eller en sallad.

Märkte en effekt av att jag tappat lite i vikt idag. När vi gick lite snabbt på stan tappade jag brallorna (jag hann stanna och dra upp dom såklart innan tant-trosorna blev synliga för offentligheten). Måste sätta bälte i dom imorgon:-)

2 kommentarer:

  1. Visst är det skoj när man märker på kläderna att det händer något. Mina storlek 40-byxor satt löst i midjan idag. Snart blir det 38 :-D Känns hur bra som helst.

    SvaraRadera
  2. Härligt!Bättre effekt kan man ju inte ha,på kläderna märks det ju verkligen att saker har hänt:-)

    Jenny

    SvaraRadera

Tack för titten:)