söndag 1 februari 2009

Tacksägelse

Idag har vi varit i kyrkan, dottern och jag. Min morfars namn lästes upp och dom tände ett ljus. Efteråt var vi hembjudna till hans änka (inte min mormor, dom var skilda) på fika. Jippi... Men det gick ändå rätt bra. Hon serverade ägghalvor, som hon tyvärr lagt kräftsallad på så det fick jag hoppa. Men sen fanns det mackor med tillhörande pålägg. SÅ jag åt lite salami, pastrami, ost och ett par prinskorvar. Korv är ju inte helt optimalt, men jag gjorde bedömningen att det ändå var bättre än att äta smörgås. Drack lättdryck till då det endast fanns det eller läsk att välja mellan. Jag är kanske lite för snäll men jag har så svårt att säga till gamla att jag inte vill ha osv. Till kaffet bullades det upp med massor av kakor och bullar. Jag åt ett litet kolasnitt och nöjde mig så. Inte heller helt bra, men hade det varit för ett par månader sen hade jag ju ätit alla sorterna...

Idag börjar jobbets stegtävling. JAg glömde räknaren hemma när vi åkte men jag har ju inte gått särskilt många steg idag, mest åkt bil. FÅr väl försöka röra mig lite i eftermiddag helt enkelt...

1 kommentar:

  1. Det är inte lätt då man är bortbjuden ! Du gjorde det bra iallafall !
    Imorgon ska jag försöka hinna skaffa en stegräknare,såg något roligt på Viktkampen,dom ska samla steg varje vecka så det blir "runt jorden" Kul grej ,man(jag) borde haka på !
    ha en fin morgondag!
    Bittan /(nu ska jag se om jag får iväg den här kommentaren,brukar vara lite trixigt )

    SvaraRadera

Tack för titten:)