måndag 2 februari 2009

Recept!

Måste dela med mig av ett underbart lax-recept. Jag har gjort det i mänga år fast med lätta produkter. Behöver jag säga att den blev ännu godare idag när jag gjorde med äkta vara??

4 laxfiléer
2 dl creme fraiche
100 g fetaost
färsk basilika
salt och peppar

Lägg laxfiléerna i en smord ungsform. Riv fetaosten och rör ihop med creme fraichen, hacka färsk basilika och rör ihop. Smaksätt med salt och peppar. Bred röran över laxen och kör i mitten av ugnen på 225 grader ca 20 min.

Servera med lite sallad!

3 kommentarer:

  1. Mmm..har läst receptet högt för mannen som "rodeltränar" i soffan...Det lät gott !
    Så det ska jag prova !
    Tack för tipset /Bittan

    SvaraRadera
  2. Åh, älskar lax! Skriver av direkt!

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN nåt som jag kan göra med mina laxfiléer som ligger och tar plats i frysen. Fetaost är ju dessutom det absolut godaste som finns :)

    SvaraRadera

Tack för titten:)